۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۰۳

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی:

تأیید صلاحیت ۴۵درصد داوطلبان مجلس در خراسان جنوبی/رد صلاحیت ۳۴نفر

تأیید صلاحیت ۴۵درصد داوطلبان مجلس در خراسان جنوبی/رد صلاحیت ۳۴نفر

بیرجند- رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی از تأیید صلاحیت ۴۵ درصد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان خبر داد.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۲۷ نفر برای تصاحب چهار کرسی نمایندگی استان ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد تاکنون ۱۳ نفر انصراف داده‌اند، بیان کرد: با انصراف این افراد صلاحیت ۱۱۴ نفر باقی مانده مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت صلاحیت ۵۱ داوطلب معادل ۴۵ درصد تأیید شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین صلاحیت ۳۴ داوطلب، معادل ۳۰ درصد رد و ۲۹ داوطلب، معادل ۲۵ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

محمدی با اشاره به رد صلاحیت هفت نفر از داوطلبان حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان، بیان کرد: از ۴۰ داوطلب ثبت نام در این حوزه سه نفر انصراف، ۲۲ نفر تأیید صلاحیت و صلاحیت هفت نفر نیز احراز نشد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه نیز ۲۷ داوطلب برای حضور در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند، بیان داشت: از این تعداد نیز تاکنون چهار نفر انصراف، هفت نفر تأیید صلاحیت، ۱۰ نفر رد صلاحیت و صلاحیت شش نفر نیز احراز نشد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه نهبندان – سربیشه از ۲۵ داوطلب ثبت نام شده چهار نفر انصراف، ۱۰ نفر تأیید صلاحیت، پنج نفر رد صلاحیت و شش نفرعدم احراز صلاحیت شدند.

محمدی از تأیید صلاحیت ۱۲ داوطلب در حوزه انتخابیه در حوزه فردوس- طبس- سرایان – بشرویه خبر داد و افزود: از ۳۵ داوطلب ثبت نام شده در این حوزه دو نفر انصراف، ۱۲ نفر رد صلاحیت و ۹ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: افرادی که صلاحیت آن‌ها رد یا عدم احراز شده است، از امروز به مدت پنج روز فرصت دارند شکایات خود را به هیئت نظارت بر انتخابات مستقر در فرمانداری بیرجند ارائه دهند و شورای نگهبان ۲۰ روز فرصت دارد تا شکایات این افراد را بررسی کند.

کد خبر 4823394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha